ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ќ—¬≤“» ≤ Ќј” » ” –јѓЌ»
Ќ ј ј «
є 930 в≥д 06 жовтн¤
2010 року
«ареЇстровано
в ћ≥н≥стерств≥ юстиц≥њ ”крањни
14 грудн¤ 2010 р. за є 1255/18550
ѕро затвердженн¤ “ипового положенн¤
про атестац≥ю педагог≥чних прац≥вник≥в
¬≥дпов≥дно до частини четвертоњ статт≥ 54
«акону ”крањни "ѕро осв≥ту", частини першоњ статт≥ 32 «акону ”крањни
"ѕро дошк≥льну осв≥ту", частини першоњ статт≥ 27 «акону ”крањни
"ѕро загальну середню осв≥ту", статт≥ 25 «акону ”крањни "ѕро
позашк≥льну осв≥ту", частини четвертоњ статт≥ 45 «акону ”крањни "ѕро
профес≥йно-техн≥чну осв≥ту", частини четвертоњ статт≥ 48 «акону ”крањни
"ѕро вищу осв≥ту" та з метою стимулюванн¤ ц≥леспр¤мованого
безперервного п≥двищенн¤ р≥вн¤ профес≥йноњ компетентност≥ педагог≥чних прац≥вник≥в,
росту њх профес≥йноњ майстерност≥
наказую:
ћ≥н≥стр††††††
ƒ.¬.“абачник
ѕќ√ќƒ∆≈Ќќ:
ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в
”крањни
«аступник
ћ≥н≥стра†††††† ј.≤. ћ¤рковський
«ј“¬≈–ƒ∆≈Ќќ
Ќаказ ћ≥н≥стерства
осв≥ти ≥ науки
”крањни
06.10.2010 є 930
«ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥
юстиц≥њ ”крањни
14 грудн¤ 2010 р.
за є 1255/18550
I. «агальн≥ положенн¤
1.1. ÷е “ипове
положенн¤ визначаЇ пор¤док проведенн¤ атестац≥њ педагог≥чних прац≥вник≥в
дошк≥льних, загальноосв≥тн≥х, позашк≥льних, профес≥йно-техн≥чних, вищих
навчальних заклад≥в I-II р≥вн≥в акредитац≥њ незалежно в≥д п≥дпор¤дкуванн¤,
тип≥в ≥ форм власност≥, навчально-методичних (науково-методичних) установ ≥
заклад≥в п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти, спец≥альних установ дл¤ д≥тей, а
також педагог≥чних прац≥вник≥в заклад≥в охорони здоров'¤, культури, соц≥ального
захисту, ≥нших заклад≥в та установ у штат≥ ¤ких Ї педагог≥чн≥ прац≥вники (дал≥
- навчальн≥ та ≥нш≥ заклади).
1.2. јтестац≥¤
педагог≥чних прац≥вник≥в - це система заход≥в, спр¤мована на всеб≥чне
комплексне оц≥нюванн¤ њх педагог≥чноњ д≥¤льност≥, за ¤кою визначаютьс¤
в≥дпов≥дн≥сть педагог≥чного прац≥вника займан≥й посад≥, р≥вень його
квал≥ф≥кац≥њ, присвоюЇтьс¤ квал≥ф≥кац≥йна категор≥¤, педагог≥чне званн¤.
†1.3. ћетою атестац≥њ Ї стимулюванн¤
ц≥леспр¤мованого безперервного п≥двищенн¤ р≥вн¤ профес≥йноњ компетентност≥
педагог≥чних прац≥вник≥в, росту њх профес≥йноњ майстерност≥, розвитку творчоњ
≥н≥ц≥ативи, п≥двищенн¤ престижу й авторитету, забезпеченн¤ ефективност≥ навчально-виховного
процесу.
1.4. ќсновними
принципами атестац≥њ Ї в≥дкрит≥сть та колег≥альн≥сть, гуманне та доброзичливе
ставленн¤ до педагог≥чного прац≥вника, повнота, об'Їктивн≥сть та системн≥сть
оц≥нюванн¤ його педагог≥чноњ д≥¤льност≥.
1.5. јтестац≥¤ педагог≥чних
прац≥вник≥в навчальних та ≥нших заклад≥в Ї обов'¤зковою.
1.6. јтестац≥¤ може
бути черговою або позачерговою. „ергова атестац≥¤ зд≥йснюЇтьс¤ один раз на
п'¤ть рок≥в.
1.7. ”мовою черговоњ
атестац≥њ педагог≥чних прац≥вник≥в Ї обов'¤зкове проходженн¤ не р≥дше одного
разу на п'¤ть рок≥в п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ на засадах в≥льного вибору форм
навчанн¤, програм ≥ навчальних заклад≥в.
÷¤ вимога не
розповсюджуЇтьс¤ на педагог≥чних прац≥вник≥в, ¤к≥ працюють перш≥ п'¤ть рок≥в
п≥сл¤ зак≥нченн¤ вищого навчального закладу.
ƒл¤ педагог≥чних
прац≥вник≥в вищих навчальних заклад≥в I-II р≥вн≥в акредитац≥њ п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ може в≥дбуватис¤ у форм≥ стажуванн¤.
1.8. ѕозачергова
атестац≥¤ проводитьс¤ за за¤вою прац≥вника з метою п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥йноњ
категор≥њ (тарифного розр¤ду) або за поданн¤м кер≥вника чи педагог≥чноњ ради
навчального закладу з метою присвоЇнн¤ прац≥внику квал≥ф≥кац≥йноњ категор≥њ,
педагог≥чного званн¤ та у раз≥ зниженн¤ ним р≥вн¤ профес≥йноњ д≥¤льност≥.
ѕозачергова атестац≥¤
з метою п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥йноњ категор≥њ може проводитис¤ не ран≥ш ¤к через
три роки п≥сл¤ присвоЇнн¤ попередньоњ.
1.9. ÷ентральн≥
органи виконавчоњ влади, у п≥дпор¤дкуванн≥ ¤ких Ї навчальн≥ та ≥нш≥ заклади, на
п≥дстав≥ цього “ипового положенн¤ за погодженн¤м з ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки
”крањни можуть розробл¤ти своњ положенн¤ про атестац≥ю педагог≥чних
прац≥вник≥в, в ¤ких визначаютьс¤ умови та пор¤док присвоЇнн¤ квал≥ф≥кац≥йних
категор≥й, педагог≥чних звань з урахуванн¤м особливостей ≥ специф≥ки њх роботи.
II. ѕор¤док створенн¤ та
повноваженн¤ атестац≥йних ком≥с≥й
2.1. ƒл¤ орган≥зац≥њ
та проведенн¤ атестац≥њ педагог≥чних прац≥вник≥в у навчальних та ≥нших
закладах, органах управл≥нн¤ осв≥тою щороку до 20 вересн¤ створюютьс¤
атестац≥йн≥ ком≥с≥њ I, II ≥ III р≥вн≥в.
2.2. јтестац≥йн≥
ком≥с≥њ I р≥вн¤ створюютьс¤ у дошк≥льних, загальноосв≥тн≥х, позашк≥льних,
профес≥йно-техн≥чних, вищих навчальних закладах I-II р≥вн≥в акредитац≥њ
незалежно в≥д п≥дпор¤дкуванн¤, тип≥в ≥ форм власност≥, навчально-методичних
(науково-методичних) установах, закладах п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти,
спец≥альних установах дл¤ д≥тей, а також закладах охорони здоров'¤, культури,
соц≥ального захисту та ≥нших закладах ≥ установах, у штат≥ ¤ких Ї педагог≥чн≥
прац≥вники.
2.3. јтестац≥йн≥ ком≥с≥њ
II р≥вн¤ створюютьс¤ у в≥дд≥лах осв≥ти районних, районних у м≥стах иЇв≥ та
—евастопол≥ державних адм≥н≥страц≥й, ≥нших п≥дрозд≥лах м≥сцевих орган≥в
виконавчоњ влади та виконавчих орган≥в рад, у п≥дпор¤дкуванн≥ ¤ких перебувають
навчальн≥ та ≥нш≥ заклади.
2.4. јтестац≥йн≥
ком≥с≥њ III р≥вн¤ створюютьс¤ в ћ≥н≥стерств≥ осв≥ти ≥ науки јвтономноњ
–еспубл≥ки рим, управл≥нн¤х осв≥ти ≥ науки обласних, ињвськоњ та
—евастопольськоњ м≥ських державних адм≥н≥страц≥й, ≥нших в≥дпов≥дних структурних
п≥дрозд≥лах м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади.
2.5. ÷ентральн≥
органи виконавчоњ влади, ¤ким п≥дпор¤дковано навчальн≥ та ≥нш≥ заклади,
створюють атестац≥йн≥ ком≥с≥њ у в≥дпов≥дних м≥н≥стерствах, ≥нших центральних
органах виконавчоњ влади або делегують своњ повноваженн¤ атестац≥йним ком≥с≥¤м
орган≥в управл≥нн¤ осв≥тою.
2.6. јтестац≥йн≥
ком≥с≥њ ус≥х р≥вн≥в створюютьс¤ у склад≥: голови, заступника голови, секретар¤,
член≥в атестац≥йноњ ком≥с≥њ. √оловою атестац≥йноњ ком≥с≥њ Ї кер≥вник (заступник
кер≥вника) навчального закладу або в≥дпов≥дного органу управл≥нн¤ осв≥тою. ѕро
створенн¤ атестац≥йноњ ком≥с≥њ та затвердженн¤ њњ складу видаЇтьс¤ наказ.
≥льк≥сть член≥в
атестац≥йноњ ком≥с≥њ не може бути меншою семи ос≥б.
2.7. јтестац≥йн≥
ком≥с≥њ ус≥х р≥вн≥в формуютьс¤ з педагог≥чних прац≥вник≥в навчальних та ≥нших
заклад≥в, прац≥вник≥в в≥дпов≥дних орган≥в управл≥нн¤ осв≥тою, представник≥в
профсп≥лок, методичних та психолог≥чних служб. ƒо складу атестац≥йних ком≥с≥й
також можуть входити представники наукових та ≥нших установ, орган≥зац≥й
об'Їднань громад¤н (за згодою).
2.8. јтестац≥йн≥
ком≥с≥њ ус≥х р≥вн≥в створюютьс¤ на один р≥к до формуванн¤ нового складу
атестац≥йноњ ком≥с≥њ. ѕерсональний склад атестац≥йних ком≥с≥й прот¤гом року
може зм≥нюватис¤.
2.9. ѕедагог≥чн≥
прац≥вники, ¤к≥ вход¤ть до складу атестац≥йноњ ком≥с≥њ, атестуютьс¤ на
загальних п≥дставах та не беруть участ≥ у голосуванн≥ щодо себе.
2.10. якщо к≥льк≥сть
педагог≥чних прац≥вник≥в навчального та ≥ншого закладу становить менш ¤к 15
ос≥б, њх атестац≥¤ проводитьс¤ атестац≥йними ком≥с≥¤ми I р≥вн¤, визначеними
в≥дпов≥дним органом управл≥нн¤ осв≥тою, або атестац≥йними ком≥с≥¤ми II р≥вн¤.
2.11. јтестац≥¤
педагог≥чних прац≥вник≥в притулк≥в дл¤ д≥тей, центр≥в соц≥ально-психолог≥чноњ
реаб≥л≥тац≥њ д≥тей, центр≥в медико-соц≥альноњ реаб≥л≥тац≥њ д≥тей заклад≥в
охорони здоров'¤, соц≥ально-реаб≥л≥тац≥йних центр≥в (дит¤чих м≥стечок)
зд≥йснюЇтьс¤ атестац≥йними ком≥с≥¤ми II р≥вн¤ за м≥сцезнаходженн¤м цих установ.
2.12. јтестац≥йн≥
ком≥с≥њ I р≥вн¤ мають право:
1) атестувати педагог≥чних прац≥вник≥в на в≥дпов≥дн≥сть займан≥й
посад≥;
2) присвоювати квал≥ф≥кац≥йн≥ категор≥њ "спец≥ал≥ст",
"спец≥ал≥ст другоњ категор≥њ", "спец≥ал≥ст першоњ
категор≥њ" (атестувати на в≥дпов≥дн≥сть ран≥ше присвоЇним квал≥ф≥кац≥йним
категор≥¤м);
3) порушувати клопотанн¤ перед атестац≥йними ком≥с≥¤ми II, III р≥вн≥в
(¤кщо навчальн≥ та ≥нш≥ заклади перебувають в управл≥нн≥ ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥
науки јвтономноњ –еспубл≥ки рим, орган≥в управл≥нн¤ осв≥ти ≥ науки обласних,
ињвськоњ та —евастопольськоњ м≥ських державних адм≥н≥страц≥й, ≥нших
структурних п≥дрозд≥л≥в м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади), атестац≥йними
ком≥с≥¤ми центральних орган≥в виконавчоњ влади, ¤ким п≥дпор¤дкован≥ навчальн≥
заклади, про присвоЇнн¤ педагог≥чним прац≥вникам квал≥ф≥кац≥йноњ категор≥њ
"спец≥ал≥ст вищоњ категор≥њ" (про в≥дпов≥дн≥сть ран≥ше присвоЇн≥й
квал≥ф≥кац≥йн≥й категор≥њ "спец≥ал≥ст вищоњ категор≥њ") та про
присвоЇнн¤ педагог≥чних звань.
2.13. јтестац≥йн≥
ком≥с≥њ II р≥вн¤ мають право:
1) атестувати на в≥дпов≥дн≥сть займан≥й посад≥ методист≥в районних
(м≥ських) методичних каб≥нет≥в (центр≥в), прац≥вник≥в районних (м≥ських)
навчально-методичних каб≥нет≥в (центр≥в) психолог≥чноњ служби системи осв≥ти
(дал≥ - прац≥вники районних (м≥ських) каб≥нет≥в (центр≥в)), зав≥дувач≥в та
консультант≥в районних психолого-медико-педагог≥чних консультац≥й, педагог≥чних
прац≥вник≥в навчальних заклад≥в ≥ установ, у ¤ких не створено атестац≥йн≥
ком≥с≥њ;
2) присвоювати квал≥ф≥кац≥йн≥ категор≥њ "спец≥ал≥ст",
"спец≥ал≥ст другоњ категор≥њ", "спец≥ал≥ст першоњ категор≥њ"
(атестувати на в≥дпов≥дн≥сть ран≥ше присвоЇним цим квал≥ф≥кац≥йним категор≥¤м)
прац≥вникам районних (м≥ських) каб≥нет≥в (центр≥в);
3) присвоювати квал≥ф≥кац≥йн≥ категор≥њ, педагог≥чн≥ званн¤ (атестувати
на в≥дпов≥дн≥сть ран≥ше присвоЇним цим квал≥ф≥кац≥йним категор≥¤м) педагог≥чним
прац≥вникам навчальних заклад≥в ≥ установ у ¤ких не створено атестац≥йн≥
ком≥с≥њ;
4) присвоювати квал≥ф≥кац≥йну категор≥ю "спец≥ал≥ст вищоњ
категор≥њ" (атестувати на в≥дпов≥дн≥сть ран≥ше присвоЇн≥й квал≥ф≥кац≥йн≥й
категор≥њ "спец≥ал≥ст вищоњ категор≥њ"), присвоювати педагог≥чн≥
званн¤ за клопотанн¤м атестац≥йних ком≥с≥й I р≥вн¤;
5) порушувати клопотанн¤ перед атестац≥йними ком≥с≥¤ми III р≥вн¤ про
присвоЇнн¤ педагог≥чним прац≥вникам районних (м≥ських) каб≥нет≥в (центр≥в) квал≥ф≥кац≥йноњ
категор≥њ "спец≥ал≥ст вищоњ категор≥њ" та педагог≥чного званн¤
"практичний психолог-методист" (дл¤ практичних психолог≥в цих
каб≥нет≥в (центр≥в));
розгл¤дати апел¤ц≥њ на р≥шенн¤ атестац≥йних ком≥с≥й I р≥вн¤.
2.14. јтестац≥йн≥
ком≥с≥њ III р≥вн¤ мають право:
1) атестувати на в≥дпов≥дн≥сть займан≥й посад≥ зав≥дувач≥в та
консультант≥в республ≥канськоњ (јвтономна –еспубл≥ка рим), обласних, ињвськоњ
та —евастопольськоњ м≥ських психолого-медико-педагог≥чних консультац≥й;
2) атестувати на в≥дпов≥дн≥сть займан≥й посад≥ педагог≥чних прац≥вник≥в
навчально-методичних (науково-методичних) центр≥в (каб≥нет≥в) психолог≥чноњ
служби системи осв≥ти, профес≥йно-техн≥чноњ осв≥ти, навчальних заклад≥в
культури ≥ мистецтв јвтономноњ –еспубл≥ки рим та в≥дпов≥дних обласних,
ињвського та —евастопольського м≥ських навчально-методичних
(науково-методичних) центр≥в (каб≥нет≥в), присвоювати њм квал≥ф≥кац≥йн≥
категор≥њ (атестувати на в≥дпов≥дн≥сть ран≥ше присвоЇним цим квал≥ф≥кац≥йним
категор≥¤м), педагог≥чне званн¤ "практичний психолог-методист" (дл¤
практичних психолог≥в);
3) присвоювати квал≥ф≥кац≥йну категор≥ю "спец≥ал≥ст вищоњ
категор≥њ" педагог≥чним прац≥вникам районних (м≥ських) каб≥нет≥в (центр≥в)
(атестувати на в≥дпов≥дн≥сть ран≥ше присвоЇн≥й квал≥ф≥кац≥йн≥й категор≥њ
"спец≥ал≥ст вищоњ категор≥њ"), присвоювати практичним психологам
педагог≥чне званн¤ "практичний психолог-методист" за поданн¤м
атестац≥йних ком≥с≥й II р≥вн¤;
4) присвоювати квал≥ф≥кац≥йну категор≥ю "спец≥ал≥ст вищоњ
категор≥њ" (атестувати на в≥дпов≥дн≥сть ран≥ше присвоЇн≥й квал≥ф≥кац≥йн≥й
категор≥њ "спец≥ал≥ст вищоњ категор≥њ"), присвоювати педагог≥чн≥
званн¤ педагог≥чним прац≥вникам навчальних заклад≥в, що перебувають в
управл≥нн≥ ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки јвтономноњ –еспубл≥ки рим, орган≥в управл≥нн¤
осв≥ти ≥ науки обласних, ињвськоњ та —евастопольськоњ м≥ських державних
адм≥н≥страц≥й, ≥нших в≥дпов≥дних структурних п≥дрозд≥л≥в м≥сцевих орган≥в
виконавчоњ влади за клопотанн¤м атестац≥йних ком≥с≥й цих заклад≥в;
5) розгл¤дати апел¤ц≥њ на р≥шенн¤ атестац≥йних ком≥с≥й I та II р≥вн≥в.
2.15. ƒл¤
об'Їктивного оц≥нюванн¤ профес≥йноњ д≥¤льност≥ педагог≥чних прац≥вник≥в
атестац≥йн≥ ком≥с≥њ вс≥х р≥вн≥в можуть створювати експертн≥ групи.
III. ќрган≥зац≥¤ та строки
проведенн¤ атестац≥њ
3.1. ўороку до 10
жовтн¤ кер≥вники навчальних та ≥нших заклад≥в, прац≥вники ¤ких атестуютьс¤,
подають до в≥дпов≥дних атестац≥йних ком≥с≥й списки педагог≥чних прац≥вник≥в,
¤к≥ п≥дл¤гають чергов≥й атестац≥њ, ≥з зазначенн¤м результат≥в попередньоњ
атестац≥њ та строк≥в проходженн¤ п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ. ” цей самий строк до
атестац≥йних ком≥с≥й подаютьс¤ за¤ви педагог≥чних прац≥вник≥в про позачергову
атестац≥ю, про перенесенн¤ строку атестац≥њ, поданн¤ кер≥вника або педагог≥чноњ
ради закладу про присвоЇнн¤ прац≥внику квал≥ф≥кац≥йноњ категор≥њ, педагог≥чного
званн¤ та у раз≥ зниженн¤ ним р≥вн¤ профес≥йноњ д≥¤льност≥.
3.2. ƒо 20 жовтн¤
атестац≥йна ком≥с≥¤ затверджуЇ списки педагог≥чних прац≥вник≥в, ¤к≥
атестуютьс¤, граф≥к роботи атестац≥йноњ ком≥с≥њ, приймаЇ р≥шенн¤ щодо перенесенн¤
строку черговоњ атестац≥њ.
ѕрац≥вники, що
атестуютьс¤, ознайомлюютьс¤ з граф≥ком проведенн¤ атестац≥њ п≥д п≥дпис.
3.3. јтестац≥йна
ком≥с≥¤ в≥дпов≥дно до затвердженого граф≥ка роботи до 15 березн¤ вивчаЇ
педагог≥чну д≥¤льн≥сть ос≥б, ¤к≥ атестуютьс¤, шл¤хом в≥дв≥дуванн¤ урок≥в,
позаурочних заход≥в, вивченн¤ р≥вн¤ навчальних дос¤гнень учн≥в з предмета,
ознайомленн¤ з даними про участь педагог≥чного прац≥вника в робот≥ методичних
об'Їднань, фахових конкурсах та ≥нших заходах, пов'¤заних з орган≥зац≥Їю навчально-виховноњ
роботи, тощо.
3.4. ер≥вник
навчального та ≥ншого закладу до 1 березн¤ подаЇ до атестац≥йноњ ком≥с≥њ
характеристику д≥¤льност≥ педагог≥чного прац≥вника у м≥жатестац≥йний пер≥од.
’арактеристика
повинна м≥стити оц≥нку виконанн¤ педагог≥чним прац≥вником посадових обов'¤зк≥в,
в≥домост≥ про його профес≥йну п≥дготовку, творч≥ та орган≥заторськ≥ зд≥бност≥,
≥н≥ц≥ативн≥сть, компетентн≥сть, орган≥зован≥сть, морально-психолог≥чн≥ ¤кост≥,
дан≥ про участь у робот≥ методичних об'Їднань, ≥нформац≥ю про виконанн¤
рекомендац≥й, наданих попередньою атестац≥йною ком≥с≥Їю, тощо.
ѕедагог≥чний
прац≥вник не п≥зн≥ш ¤к за дес¤ть дн≥в до проведенн¤ атестац≥њ ознайомлюЇтьс¤ з
характеристикою п≥д п≥дпис.
3.5. јтестац≥¤
педагог≥чних прац≥вник≥в зд≥йснюЇтьс¤ атестац≥йними ком≥с≥¤ми у так≥ строки:
ком≥с≥¤ми I р≥вн¤ - до 1 кв≥тн¤, II р≥вн¤ - до 10 кв≥тн¤, III р≥вн¤ - до 25
кв≥тн¤.
3.6. «ас≥данн¤
атестац≥йноњ ком≥с≥њ проводитьс¤ у присутност≥ прац≥вника, ¤кий атестуЇтьс¤.
ѕ≥д час зас≥данн¤ атестац≥йноњ ком≥с≥њ педагог≥чний прац≥вник маЇ право давати
усн≥ та письмов≥ по¤сненн¤, подавати додатков≥ матер≥али щодо своЇњ профес≥йноњ
д≥¤льност≥.
3.7. «ас≥данн¤
атестац≥йноњ ком≥с≥њ оформлюЇтьс¤ протоколом, ¤кий п≥дписуЇтьс¤ вс≥ма
присутн≥ми на зас≥данн≥ членами атестац≥йноњ ком≥с≥њ.
нига протокол≥в
зас≥дань атестац≥йноњ ком≥с≥њ повинна бути прошнурована, пронумерована ≥
засв≥дчена п≥дписом кер≥вника закладу (органу управл≥нн¤ осв≥тою) та скр≥плена
печаткою.
3.8. «ас≥данн¤
атестац≥йноњ ком≥с≥њ Ї правомочним, ¤кщо на ньому присутн≥ не менш ¤к 2/3 њњ
член≥в. –≥шенн¤ атестац≥йноњ ком≥с≥њ приймаютьс¤ шл¤хом таЇмного голосуванн¤
б≥льш≥стю присутн≥х на зас≥данн≥ њњ член≥в. ” раз≥ однаковоњ к≥лькост≥ голос≥в
"за" ≥ "проти" приймаЇтьс¤ р≥шенн¤ на користь прац≥вника,
¤кий атестуЇтьс¤.
3.9. «а результатами
атестац≥њ атестац≥йн≥ ком≥с≥њ приймають так≥ р≥шенн¤:
1) педагог≥чний прац≥вник в≥дпов≥даЇ займан≥й посад≥;
2) присвоњти педагог≥чному прац≥внику квал≥ф≥кац≥йну категор≥ю
("спец≥ал≥ст", "спец≥ал≥ст другоњ категор≥њ",
"спец≥ал≥ст першоњ категор≥њ", "спец≥ал≥ст вищоњ
категор≥њ");
3) педагог≥чний прац≥вник в≥дпов≥даЇ ран≥ше присвоЇн≥й квал≥ф≥кац≥йн≥й
категор≥њ ("спец≥ал≥ст", "спец≥ал≥ст другоњ категор≥њ",
"спец≥ал≥ст першоњ категор≥њ", "спец≥ал≥ст вищоњ
категор≥њ");
4) присвоњти педагог≥чному прац≥внику педагог≥чне званн¤
("викладач-методист", "учитель-методист",
"вихователь-методист", "педагог-орган≥затор-методист",
"практичний психолог-методист", "кер≥вник гуртка-методист",
"старший викладач", "старший учитель" "старший
вихователь", "майстер виробничого навчанн¤ I категор≥њ",
"майстер виробничого навчанн¤ II категор≥њ");
5) порушити клопотанн¤ перед атестац≥йною ком≥с≥Їю II, III р≥вн≥в або
атестац≥йною ком≥с≥Їю центрального органу виконавчоњ влади (залежно в≥д
п≥дпор¤дкуванн¤ навчального та ≥ншого закладу, в ¤кому створено атестац≥йну
ком≥с≥ю ≤ р≥вн¤) про присвоЇнн¤ педагог≥чному прац≥внику квал≥ф≥кац≥йноњ
категор≥њ "спец≥ал≥ст вищоњ категор≥њ";
6) порушити клопотанн¤ перед атестац≥йною ком≥с≥Їю II, III р≥вн≥в або
атестац≥йною ком≥с≥Їю центрального органу виконавчоњ влади (залежно в≥д
п≥дпор¤дкуванн¤ навчального та ≥ншого закладу, в ¤кому створено атестац≥йну
ком≥с≥ю ≤ р≥вн¤) про присвоЇнн¤ педагог≥чному прац≥внику педагог≥чного званн¤;
7) педагог≥чний прац≥вник в≥дпов≥даЇ займан≥й посад≥ за умови виконанн¤
ним заход≥в, визначених атестац≥йною ком≥с≥Їю;
8) педагог≥чний прац≥вник не в≥дпов≥даЇ займан≥й посад≥.
3.10. –≥шенн¤
атестац≥йноњ ком≥с≥њ пов≥домл¤Їтьс¤ педагог≥чному прац≥внику одразу п≥сл¤ њњ
зас≥данн¤ п≥д п≥дпис.
Ќа кожного
педагог≥чного прац≥вника, ¤кий атестуЇтьс¤, оформлюЇтьс¤ атестац≥йний лист у
двох прим≥рниках за формою зг≥дно з додатком, один з ¤ких збер≥гаЇтьс¤ в
особов≥й справ≥ педагог≥чного прац≥вника, а другий не п≥зн≥ше трьох дн≥в п≥сл¤
атестац≥њ видаЇтьс¤ йому п≥д п≥дпис.
3.11. ѕедагог≥чний
прац≥вник визнаЇтьс¤ таким, що в≥дпов≥даЇ займан≥й посад≥, ¤кщо:
1) маЇ в≥дпов≥дну осв≥ту, що в≥дпов≥даЇ вимогам, визначеним
нормативно-правовими актами у галуз≥ осв≥ти;
2) виконуЇ посадов≥ обов'¤зки у повному обс¤з≥;
3) пройшов п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ.
3.12. ” раз≥
ви¤вленн¤ окремих недол≥к≥в у робот≥ педагог≥чного прац≥вника, ¤к≥ не вплинули
на ¤к≥сть навчально-виховного процесу, атестац≥йна ком≥с≥¤ може прийн¤ти
р≥шенн¤ про в≥дпов≥дн≥сть прац≥вника займан≥й посад≥ за умови виконанн¤ ним
заход≥в, визначених атестац≥йною ком≥с≥Їю.
3.13. ќсоби, прийн¤т≥
на посади педагог≥чних прац≥вник≥в п≥сл¤ зак≥нченн¤ вищих навчальних заклад≥в,
атестуютьс¤ не ран≥ш ¤к п≥сл¤ двох рок≥в роботи на займан≥й посад≥.
3.14. Ќа час
перебуванн¤ у в≥дпустц≥ у зв'¤зку з ваг≥тн≥стю та пологами, дл¤ догл¤ду за
дитиною до дос¤гненн¤ нею трир≥чного в≥ку (¤кщо дитина потребуЇ домашнього
догл¤ду - до дос¤гненн¤ дитиною шестир≥чного в≥ку) за педагог≥чними
прац≥вниками збер≥гаютьс¤ квал≥ф≥кац≥йн≥ категор≥њ (тарифн≥ розр¤ди),
педагог≥чн≥ званн¤. „ас перебуванн¤ у таких в≥дпустках не враховуЇтьс¤ при
визначенн≥ строку черговоњ атестац≥њ.
3.15. јтестац≥¤
педагог≥чного прац≥вника, ¤кий п≥дл¤гаЇ чергов≥й атестац≥њ, може бути
перенесена на один р≥к у випадку тривалоњ тимчасовоњ непрацездатност≥ або при
переход≥ прац≥вника у р≥к проведенн¤ черговоњ атестац≥њ на роботу до ≥ншого
навчального закладу та з ≥нших поважних причин. «а такими прац≥вниками до
наступноњ черговоњ атестац≥њ збер≥гаютьс¤ встановлен≥ попередньою атестац≥Їю
квал≥ф≥кац≥йн≥ категор≥њ (тарифн≥ розр¤ди), педагог≥чн≥ званн¤.
3.16. „ергова
атестац≥¤ педагог≥чних прац≥вник≥в, ¤к≥ поЇднують роботу з навчанн¤м у вищих
навчальних закладах за напр¤мами (спец≥альност¤ми) педагог≥чного проф≥лю, за њх
згодою може бути в≥дстрочена до зак≥нченн¤ навчанн¤. ѕрисвоЇн≥ њм попередньою
атестац≥Їю квал≥ф≥кац≥йн≥ категор≥њ (тарифн≥ розр¤ди) та педагог≥чн≥ званн¤
збер≥гаютьс¤ до черговоњ атестац≥њ.
3.17. ” раз≥
поновленн¤ на робот≥ педагог≥чного прац≥вника, ¤кий ран≥ше виконував цю роботу,
незалежно в≥д тривалост≥ перерви у робот≥, за ним збер≥гаютьс¤ присвоЇн≥ за
результатами останньоњ атестац≥њ квал≥ф≥кац≥йн≥ категор≥њ (тарифн≥ розр¤ди) та
педагог≥чн≥ званн¤.
јтестац≥¤ таких
прац≥вник≥в зд≥йснюЇтьс¤, ¤к правило, через р≥к п≥сл¤ поновленн¤ на робот≥, але
не п≥зн≥ш ¤к через два роки.
3.18. ѕедагог≥чн≥
прац≥вники, ¤к≥ працюють у навчальних закладах за сум≥сництвом або на умовах
строкового трудового договору, атестуютьс¤ на загальних п≥дставах.
3.19. ѕедагог≥чним
прац≥вникам ≥ноземних держав, ¤ких прийн¤то на роботу до навчальних та ≥нших
заклад≥в, за на¤вност≥ в≥дпов≥дних м≥жнародних договор≥в м≥ж ”крањною та
≥ноземними державами, з ¤ких вони прибули, атестац≥йн≥ ком≥с≥њ приймають
р≥шенн¤ про присвоЇнн¤ квал≥ф≥кац≥йноњ категор≥њ, ¤ка в≥дпов≥даЇ категор≥њ,
встановлен≥й њм за попередн≥м м≥сцем роботи.
3.20. ¬чител≥ та
викладач≥, ¤к≥ мають педагог≥чне навантаженн¤ з к≥лькох предмет≥в, атестуютьс¤
з того предмета, ¤кий викладають за спец≥альн≥стю. ” цьому випадку присвоЇна
квал≥ф≥кац≥йна категор≥¤ поширюЇтьс¤ й на педагог≥чне навантаженн¤ з ≥нших предмет≥в,
¤к≥ вони викладають та з ¤ких пройшли п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ.
3.21. ќсоби з повною
вищою педагог≥чною осв≥тою або ≥ншою повною вищою осв≥тою, прийн¤т≥ на посади
педагог≥чних прац≥вник≥в за спец≥альност¤ми, фах≥вц≥ з ¤ких не готувалис¤
вищими навчальними закладами або п≥дготовлен≥ у недостатн≥й к≥лькост≥, за умови
проходженн¤ ними п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ, атестуютьс¤ ¤к так≥, що мають
в≥дпов≥дну осв≥ту.
3.22. «а
педагог≥чними прац≥вниками, ¤к≥ переход¤ть на роботу з одного навчального
закладу до ≥ншого навчального закладу системи загальноњ середньоњ осв≥ти та
системи дошк≥льноњ осв≥ти, за на¤вност≥ в≥дпов≥дноњ фаховоњ осв≥ти збер≥гаютьс¤
присвоЇн≥ квал≥ф≥кац≥йн≥ категор≥њ (тарифн≥ розр¤ди) до наступноњ атестац≥њ,
педагог≥чн≥ званн¤.
÷¤ норма також поширюЇтьс¤
на педагог≥чних прац≥вник≥в профес≥йно-техн≥чних навчальних заклад≥в та вищих
навчальних заклад≥в I-II р≥вн≥в акредитац≥њ, ¤к≥ не вход¤ть до системи
загальноњ середньоњ осв≥ти.
«а педагог≥чними
прац≥вниками, ¤к≥ переход¤ть на посади методист≥в, збер≥гаютьс¤ присвоЇн≥
попередньою атестац≥Їю квал≥ф≥кац≥йн≥ категор≥њ. јтестац≥¤ таких прац≥вник≥в
зд≥йснюЇтьс¤ ¤к правило, через р≥к п≥сл¤ переходу на посаду методиста, але не
п≥зн≥ш ¤к через два роки.
3.23. ѕедагог≥чн≥
прац≥вники, ¤ким у м≥жатестац≥йний пер≥од присуджено науков≥ ступен≥ або
присвоЇно вчен≥ званн¤, атестуютьс¤ без попереднього проходженн¤ п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ.
3.24. онтроль за
додержанн¤м пор¤дку проведенн¤ атестац≥њ педагог≥чних прац≥вник≥в зд≥йснюЇтьс¤
кер≥вниками навчальних та ≥нших заклад≥в, орган≥в управл≥нн¤ осв≥тою, де
створено атестац≥йн≥ ком≥с≥њ.
IV. ”мови та пор¤док присвоЇнн¤
квал≥ф≥кац≥йних категор≥й
4.1. јтестац≥¤ на
в≥дпов≥дн≥сть займан≥й посад≥ з присвоЇнн¤м квал≥ф≥кац≥йних категор≥й
проводитьс¤ щодо вчител≥в та викладач≥в ус≥х спец≥альностей, а також щодо
вчител≥в-дефектолог≥в, методист≥в, виховател≥в, виховател≥в-методист≥в,
соц≥альних педагог≥в, практичних психолог≥в, логопед≥в, вчител≥в-логопед≥в,
зав≥дувач≥в логопедичними пунктами, педагог≥в-орган≥затор≥в, концертмейстер≥в,
художн≥х кер≥вник≥в, музичних кер≥вник≥в, ≥нструктор≥в з ф≥зкультури, прац≥ та
слухових каб≥нет≥в, ¤к≥ мають вищу педагог≥чну або ≥ншу вищу осв≥ту за
осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йним р≥внем спец≥ал≥ста або маг≥стра (дал≥ - повна вища
осв≥та), зокрема:
4.2. «а результатами
атестац≥њ педагог≥чним прац≥вникам присвоюютьс¤ квал≥ф≥кац≥йн≥ категор≥њ:
"спец≥ал≥ст", "спец≥ал≥ст другоњ категор≥њ",
"спец≥ал≥ст першоњ категор≥њ", "спец≥ал≥ст вищоњ
категор≥њ".
4.3. вал≥ф≥кац≥йна
категор≥¤ "спец≥ал≥ст" присвоюЇтьс¤ педагог≥чним прац≥вникам з повною
вищою осв≥тою, ¤к≥ ран≥ше не атестувалис¤ й д≥¤льн≥сть ¤ких характеризуЇтьс¤:
здатн≥стю забезпечувати засвоЇнн¤ учн¤ми, студентами, курсантами, слухачами,
вихованц¤ми (дал≥ - учн≥) навчальних програм; знанн¤м основ педагог≥ки,
психолог≥њ, дит¤чоњ та в≥ковоњ ф≥з≥олог≥њ; знанн¤м теоретичних основ та
сучасних дос¤гнень науки з предмета, ¤кий вони викладають; використанн¤м
≥нформац≥йно-комун≥кац≥йних технолог≥й, цифрових осв≥тн≥х ресурс≥в у
навчально-виховному процес≥; вм≥нн¤м вир≥шувати педагог≥чн≥ проблеми; вм≥нн¤м
установлювати контакт з учн¤ми (вихованц¤ми), батьками, колегами по робот≥;
додержанн¤м педагог≥чноњ етики, морал≥.
4.4. вал≥ф≥кац≥йна
категор≥¤ "спец≥ал≥ст другоњ категор≥њ" присвоюЇтьс¤ педагог≥чним
прац≥вникам, ¤к≥ в≥дпов≥дають вимогам, встановленим до прац≥вник≥в з
квал≥ф≥кац≥йною категор≥Їю "спец≥ал≥ст", та ¤к≥ пост≥йно
вдосконалюють св≥й профес≥йний р≥вень; використовують диференц≥йований та
≥ндив≥дуальний п≥дх≥д до учн≥в; волод≥ють сучасними осв≥тн≥ми технолог≥¤ми,
методичними прийомами, педагог≥чними засобами, р≥зними формами позаурочноњ
роботи та њх ¤к≥сним застосуванн¤м; застосовують ≥нновац≥йн≥ технолог≥њ у
навчально-виховному процес≥; знають основн≥ нормативно-правов≥ акти у галуз≥
осв≥ти; користуютьс¤ авторитетом серед колег, учн≥в та њх батьк≥в.
4.5. вал≥ф≥кац≥йна
категор≥¤ "спец≥ал≥ст першоњ категор≥њ" присвоюЇтьс¤ педагог≥чним
прац≥вникам, ¤к≥ в≥дпов≥дають вимогам, встановленим до прац≥вник≥в з
квал≥ф≥кац≥йною категор≥Їю "спец≥ал≥ст другоњ категор≥њ", та ¤к≥
використовують методи компетентно ор≥Їнтованого п≥дходу до орган≥зац≥њ
навчального процесу; волод≥ють технолог≥¤ми творчоњ педагог≥чноњ д≥¤льност≥ з
урахуванн¤м особливостей навчального матер≥алу ≥ зд≥бностей учн≥в; впроваджують
передовий педагог≥чний досв≥д; формують навички самост≥йно здобувати знанн¤ й
застосовувати њх на практиц≥; ум≥ють лакон≥чно, образно ≥ виразно подати
матер≥ал; вм≥ють аргументувати свою позиц≥ю та волод≥ють ораторським
мистецтвом.
4.6. вал≥ф≥кац≥йна
категор≥¤ "спец≥ал≥ст вищоњ категор≥њ" присвоюЇтьс¤ прац≥вникам, ¤к≥
в≥дпов≥дають вимогам, встановленим до прац≥вник≥в з квал≥ф≥кац≥йною категор≥Їю
"спец≥ал≥ст першоњ категор≥њ", та ¤к≥ волод≥ють ≥нновац≥йними
осв≥тн≥ми методиками й технолог≥¤ми, активно њх використовують та поширюють у
профес≥йному середовищ≥; волод≥ють широким спектром стратег≥й навчанн¤; вм≥ють
продукувати ориг≥нальн≥, ≥нновац≥йн≥ ≥дењ; застосовують нестандартн≥ форми
проведенн¤ уроку; активно впроваджують форми та методи орган≥зац≥њ
навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну самост≥йн≥сть навчанн¤
учн≥в; внос¤ть пропозиц≥њ щодо вдосконаленн¤ навчально-виховного процесу в
навчальному заклад≥.
4.7. ѕрисвоЇнн¤
квал≥ф≥кац≥йних категор≥й за результатами атестац≥њ зд≥йснюЇтьс¤ посл≥довно.
ѕедагог≥чн≥
прац≥вники, ¤к≥ в м≥жатестац≥йний пер≥од п≥дготували переможц≥в III етапу
всеукрањнських або м≥жнародних учн≥вських та студентських ол≥мп≥ад з базових
навчальних предмет≥в; переможц≥в III етапу всеукрањнських або м≥жнародних
спортивних змагань; переможц≥в всеукрањнських конкурс≥в фаховоњ майстерност≥ серед
учн≥в профес≥йно-техн≥чних навчальних заклад≥в, переможц≥в всеукрањнського
конкурсу-захисту науково-досл≥дницьких роб≥т учн≥в-член≥в ћалоњ академ≥њ наук,
а також педагог≥чн≥ прац≥вники, ¤к≥ стали переможц¤ми або лауреатами конкурс≥в
фаховоњ майстерност≥, що провод¤тьс¤ центральними органами виконавчоњ влади,
мають науков≥ ступен≥, вчен≥ або почесн≥ званн¤, ¤кщо њх д≥¤льн≥сть за проф≥лем
зб≥гаЇтьс¤ з на¤вним науковим ступенем, ученим (почесним) званн¤м, атестуютьс¤
без додержанн¤ посл≥довност≥ в присвоЇнн≥ квал≥ф≥кац≥йних категор≥й та строку
проведенн¤ позачерговоњ атестац≥њ.
4.8. ѕедагог≥чн≥
прац≥вники, ¤к≥ не мають повноњ вищоњ осв≥ти й працюють на посадах педагог≥чних
прац≥вник≥в, п≥сл¤ отриманн¤ в≥дпов≥дноњ повноњ вищоњ осв≥ти атестуютьс¤ на
присвоЇнн¤ квал≥ф≥кац≥йноњ категор≥њ "спец≥ал≥ст другоњ категор≥њ" за
на¤вност≥ стажу роботи на педагог≥чн≥й посад≥ не менше двох рок≥в;
"спец≥ал≥ст першоњ категор≥њ" - не менше п'¤ти рок≥в;
"спец≥ал≥ст вищоњ категор≥њ" - не менше восьми рок≥в.
4.9. —пец≥ал≥сти, ¤к≥
перейшли на посади педагог≥чних прац≥вник≥в до профес≥йно-техн≥чних та вищих
навчальних заклад≥в I-II р≥вн≥в акредитац≥њ з виробництва або сфери послуг,
можуть атестуватис¤ не ран≥ше, н≥ж через р≥к п≥сл¤ початку роботи на посад≥
педагог≥чного прац≥вника. ƒл¤ присвоЇнн¤ таким прац≥вникам квал≥ф≥кац≥йноњ
категор≥њ "спец≥ал≥ст другоњ категор≥њ" стаж роботи на виробництв≥
або у сфер≥ послуг маЇ становити не менше двох рок≥в; "спец≥ал≥ст першоњ
категор≥њ" - не менше п'¤ти рок≥в; "спец≥ал≥ст вищоњ категор≥њ"
- не менше восьми рок≥в.
4.10. ѕедагог≥чн≥
прац≥вники з повною вищою педагог≥чною або ≥ншою повною вищою осв≥тою, ¤к≥ до
набранн¤ чинност≥ «аконами ”крањни "ѕро дошк≥льну осв≥ту", "ѕро
загальну середню осв≥ту", "ѕро профес≥йно-техн≥чну осв≥ту", "ѕро
вищу осв≥ту" працювали й продовжують безперервно працювати у навчальних та
≥нших закладах не за фахом, атестуютьс¤ на в≥дпов≥дн≥сть займан≥й посад≥ з
присвоЇнн¤м квал≥ф≥кац≥йних категор≥й та педагог≥чних звань ¤к так≥, що мають
в≥дпов≥дну осв≥ту.
4.11. ѕедагог≥чним
прац≥вникам, ¤к≥ не мають повноњ вищоњ осв≥ти, а також кер≥вникам гуртк≥в,
секц≥й, студ≥й, ≥нших форм гуртковоњ роботи, прац≥вникам, ¤к≥ працюють на
посадах майстра виробничого навчанн¤; культорган≥затора; акомпан≥атора;
екскурсовода; ≥нструктора з туризму; пом≥чника директора з режиму, старшого
чергового з режиму, чергового з режиму у загальноосв≥тн≥х школах та профес≥йних
училищах соц≥альноњ реаб≥л≥тац≥њ; асистента вчител¤-реаб≥л≥толога; консультанта
психолого-медико-педагог≥чноњ консультац≥њ, незалежно в≥д р≥вн¤ здобутоњ ними
осв≥ти за результатами атестац≥њ встановлюютьс¤ тарифн≥ розр¤ди.
ѕри встановленн≥
тарифного розр¤ду враховуютьс¤ осв≥тн≥й р≥вень прац≥вника, профес≥йна
компетентн≥сть, педагог≥чний досв≥д, результативн≥сть та ¤к≥сть роботи, ≥нш≥
дан≥, ¤к≥ характеризують його профес≥йну д≥¤льн≥сть.
V. ”мови та пор¤док присвоЇнн¤
педагог≥чних звань
5.1. «а результатами
атестац≥њ педагог≥чним прац≥вникам, ¤к≥ дос¤гли високих показник≥в у робот≥,
присвоюютьс¤ педагог≥чн≥ званн¤: "викладач-методист",
"учитель-методист", "вихователь-методист",
"педагог-орган≥затор-методист", "практичний
психолог-методист", "кер≥вник гуртка-методист", "старший
викладач", "старший учитель" "старший вихователь",
"майстер виробничого навчанн¤ I категор≥њ", "майстер виробничого
навчанн¤ II категор≥њ".
5.2. ѕедагог≥чн≥
званн¤ "викладач-методист", "учитель-методист",
"вихователь-методист", "практичний психолог-методист",
"педагог-орган≥затор-методист", "кер≥вник гуртка-методист"
можуть присвоюватис¤ педагог≥чним прац≥вникам, ¤к≥ мають квал≥ф≥кац≥йну
категор≥ю "спец≥ал≥ст вищоњ категор≥њ" (дл¤ педагог≥чного званн¤
"кер≥вник гуртка-методист" - найвищий тарифний розр¤д та повну вищу
осв≥ту), зд≥йснюють науково-методичну ≥ науково-досл≥дну д≥¤льн≥сть, мають
власн≥ методичн≥ розробки, ¤к≥ пройшли апробац≥ю та схвален≥
науково-методичними установами або профес≥йними об'Їднанн¤ми викладач≥в вищих
навчальних заклад≥в I-II р≥вн≥в акредитац≥њ, заклад≥в п≥сл¤дипломноњ осв≥ти.
ѕедагог≥чне званн¤
"вихователь-методист" може присвоюватис¤ музичним кер≥вникам та
≥нструкторам з ф≥зкультури дошк≥льних навчальних заклад≥в.
5.3. ѕедагог≥чн≥
званн¤ "старший викладач", "старший учитель", "старший
вихователь" можуть присвоюватис¤ педагог≥чним прац≥вникам, ¤к≥ мають
квал≥ф≥кац≥йн≥ категор≥њ "спец≥ал≥ст вищоњ категор≥њ" або
"спец≥ал≥ст першоњ категор≥њ" та дос¤гли високого профес≥онал≥зму в
робот≥, систематично використовують передовий педагог≥чний досв≥д, беруть
активну участь у його поширенн≥, надають практичну допомогу ≥ншим педагог≥чним
прац≥вникам.
5.4. ѕедагог≥чним
прац≥вникам, ¤к≥ мають базову або неповну вищу педагог≥чну осв≥ту, можуть
присвоюватис¤ педагог≥чн≥ званн¤ "вихователь-методист" (дл¤
виховател≥в дошк≥льних навчальних заклад≥в), "старший учитель",
"старший вихователь", ¤кщо стаж њх педагог≥чноњ д≥¤льност≥ становить
не менш ¤к 8 рок≥в та ¤кщо вони мають найвищий тарифний розр¤д.
5.5. ѕедагог≥чне
званн¤ "майстер виробничого навчанн¤ I категор≥њ" може присвоюватис¤
майстрам виробничого навчанн¤, ¤к≥ на високому профес≥йному р≥вн≥ волод≥ють
методикою практичного навчанн¤, ефективно застосовують њњ у робот≥ та мають
стаж роботи на займан≥й посад≥ не менш ¤к 8 рок≥в ≥ ¤ким встановлено найвищий
тарифний розр¤д.
5.6. ѕедагог≥чне
званн¤ "майстер виробничого навчанн¤ II категор≥њ" може присвоюватис¤
майстрам виробничого навчанн¤, ¤к≥ добре волод≥ють методами ≥ прийомами
виробничого навчанн¤, майстерно застосовують њх у робот≥ та мають стаж роботи
на займан≥й посад≥ не менш ¤к 5 рок≥в ≥ ¤ким встановлено найвищий тарифний
розр¤д.
5.7. ѕедагог≥чн≥
званн¤ присвоюютьс¤ безстроково.
VI. –≥шенн¤ атестац≥йних ком≥с≥й
та пор¤док њх оскарженн¤
6.1. ” раз≥ прийн¤тт¤
атестац≥йною ком≥с≥Їю позитивного р≥шенн¤ кер≥вник закладу або органу
управл≥нн¤ осв≥тою прот¤гом п'¤ти дн≥в п≥сл¤ зас≥данн¤ атестац≥йноњ ком≥с≥њ
видаЇ в≥дпов≥дний наказ про присвоЇнн¤ квал≥ф≥кац≥йних категор≥й (встановленн¤
тарифних розр¤д≥в), педагог≥чних звань.
Ќаказ у триденний
строк доводитьс¤ до в≥дома педагог≥чного прац≥вника п≥д п≥дпис та подаЇтьс¤ в
бухгалтер≥ю дл¤ нарахуванн¤ зароб≥тноњ плати (з дн¤ прийн¤тт¤ в≥дпов≥дного
р≥шенн¤ атестац≥йною ком≥с≥Їю).
6.2. ” раз≥ прийн¤тт¤
атестац≥йною ком≥с≥Їю р≥шенн¤ про в≥дпов≥дн≥сть прац≥вника займан≥й посад≥ за
умови виконанн¤ певних заход≥в, спр¤мованих на усуненн¤ ви¤влених недол≥к≥в, атестац≥йна
ком≥с≥¤ у встановлений нею строк проводить повторну атестац≥ю з метою перев≥рки
њх виконанн¤ та приймаЇ р≥шенн¤ про в≥дпов≥дн≥сть або нев≥дпов≥дн≥сть
прац≥вника займан≥й посад≥.
6.3. ” раз≥ прийн¤тт¤
атестац≥йною ком≥с≥Їю р≥шенн¤ про нев≥дпов≥дн≥сть педагог≥чного прац≥вника
займан≥й посад≥ кер≥вником навчального чи ≥ншого закладу або органу управл≥нн¤
осв≥тою може бути прийн¤то р≥шенн¤ про роз≥рванн¤ трудового договору з
додержанн¤м вимог законодавства про працю.
–оз≥рванн¤ трудового
договору за таких п≥дстав допускаЇтьс¤ у раз≥, ¤кщо неможливо перевести
прац≥вника за його згодою на ≥ншу роботу, ¤ка в≥дпов≥даЇ його квал≥ф≥кац≥њ, у
тому самому заклад≥ (установ≥).
Ќаказ про зв≥льненн¤
або переведенн¤ прац≥вника за його згодою на ≥ншу роботу за результатами
атестац≥њ може бути видано лише п≥сл¤ розгл¤ду його апел¤ц≥й (у раз≥ њх
поданн¤) атестац≥йними ком≥с≥¤ми вищого р≥вн¤ з дотриманн¤м законодавства про
працю.
6.4. ѕедагог≥чн≥
прац≥вники у дес¤тиденний строк з дн¤ врученн¤ атестац≥йного листа мають право
подати апел¤ц≥ю на р≥шенн¤ атестац≥йноњ ком≥с≥њ до атестац≥йноњ ком≥с≥њ вищого
р≥вн¤.
6.5. јпел¤ц≥¤ на
р≥шенн¤ атестац≥йноњ ком≥с≥њ I р≥вн¤ подаЇтьс¤ до атестац≥йноњ ком≥с≥њ II
р≥вн¤. јпел¤ц≥¤ на р≥шенн¤ атестац≥йних ком≥с≥й I та II р≥вн≥в може бути подана
до атестац≥йноњ ком≥с≥њ III р≥вн¤.
6.6. –≥шенн¤
атестац≥йних ком≥с≥й можуть бути оскаржен≥ до суду.
6.7. јпел¤ц≥¤
подаЇтьс¤ у письмов≥й форм≥ безпосередньо до атестац≥йноњ ком≥с≥њ вищого р≥вн¤
або направл¤Їтьс¤ рекомендованим листом.
¬ апел¤ц≥њ на р≥шенн¤
атестац≥йноњ ком≥с≥њ маЇ бути зазначено: найменуванн¤ атестац≥йноњ ком≥с≥њ, до
¤коњ подаЇтьс¤ апел¤ц≥¤; пр≥звище, ≥м'¤, по батьков≥ та посада (м≥сце роботи)
особи, ¤ка подаЇ апел¤ц≥ю, њњ м≥сце проживанн¤; у чому пол¤гаЇ
необірунтован≥сть р≥шенн¤ атестац≥йноњ ком≥с≥њ, що оскаржуЇтьс¤; перел≥к
документ≥в та ≥нших матер≥ал≥в, що додаютьс¤; дата поданн¤ апел¤ц≥њ. јпел¤ц≥¤
п≥дписуЇтьс¤ особою, ¤ка њњ подаЇ.
ƒо апел¤ц≥њ додаЇтьс¤
коп≥¤ атестац≥йного листа.
6.8. јтестац≥йн≥
ком≥с≥њ, до ¤ких подаютьс¤ апел¤ц≥њ, розгл¤дають њх у двотижневий строк та
приймають так≥ р≥шенн¤:
1) про в≥дпов≥дн≥сть прац≥вника займан≥й посад≥ та скасуванн¤ р≥шенн¤
атестац≥йноњ ком≥с≥њ нижчого р≥вн¤;
2) присвоњти в≥дпов≥дну квал≥ф≥кац≥йну категор≥ю та скасувати р≥шенн¤
атестац≥йноњ ком≥с≥њ нижчого р≥вн¤;
3) присвоњти в≥дпов≥дне педагог≥чне званн¤ та скасувати р≥шенн¤
атестац≥йноњ ком≥с≥њ нижчого р≥вн¤;
4) залишити р≥шенн¤ атестац≥йноњ ком≥с≥њ без зм≥н, а апел¤ц≥ю без
задоволенн¤.
6.9. јпел¤ц≥њ на
р≥шенн¤ атестац≥йних ком≥с≥й розгл¤даютьс¤ за участю ос≥б, ¤к≥ њх подали, кр≥м
випадк≥в, коли вони у письмов≥й форм≥ в≥дмовилис¤ в≥д особистоњ участ≥ у
розгл¤д≥ апел¤ц≥й або не з'¤вилис¤ на њњ зас≥данн¤.
6.10. ѕитанн¤
атестац≥њ педагог≥чних прац≥вник≥в, не врегульован≥ цим “иповим положенн¤м,
вир≥шуютьс¤ атестац≥йними ком≥с≥¤ми III р≥вн¤ в≥дпов≥дно до чинного
законодавства ”крањни.
ƒиректор департаменту загальноњ
середньоњ та дошк≥льноњ осв≥т膆†††† †††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††† ќ.¬.™ресько