ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ќ—¬≤“» ≤ Ќј” » ” –јѓЌ»
Ќ ј ј «
20.12.2002 N 732
«ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥
юстиц≥њ ”крањни
8 с≥чн¤ 2003 р.
за N 9/7330
ѕро затвердженн¤ ѕоложенн¤
про ≥ндив≥дуальну форму навчанн¤
в загальноосв≥тн≥х навчальних
закладах
( ≤з зм≥нами, внесеними зг≥дно з Ќаказами ћ≥н≥стерства
осв≥ти ≥ науки
N 61 ( z0288-03 ) в≥д
05.02.2003
N 797 ( z1400-04 ) в≥д 15.10.2004 )
¬≥дпов≥дно до «акон≥в ”крањни Уѕро осв≥туФ ( 1060-12 ),
Уѕро
загальну середню осв≥туФ ( 651-14 ), з метою здобутт¤ учн¤ми
загальноњ середньоњ осв≥ти за ≥ндив≥дуальною формою навчанн¤ з
урахуванн¤м ≥ндив≥дуальних зд≥бностей та обдарувань, стану
здоровТ¤, демограф≥чноњ ситуац≥њ Ќ ј ј « ” ё:
1. «атвердити ѕоложенн¤
про ≥ндив≥дуальну форму навчанн¤
в
загальноосв≥тн≥х навчальних
закладах (додаЇтьс¤).
2. ¬изнати таким, що втратив чинн≥сть, наказ ћ≥н≥стерства
осв≥ти ≥ науки ”крањни в≥д 05.09.2000 N 430 ( z0669-00 ) Уѕро
затвердженн¤ “имчасового положенн¤ про ≥ндив≥дуальне навчанн¤ в
систем≥ загальноњ середньоњ осв≥тиФ, зареЇстрований у ћ≥н≥стерств≥
юстиц≥њ ”крањни 29 вересн¤ 2000 року за N 669/4890.
3. ћ≥н≥стру осв≥ти јвтономноњ
–еспубл≥ки рим,
начальникам
управл≥нь осв≥ти ≥ науки обласних, ињвськоњ та —евастопольськоњ
м≥ських державних адм≥н≥страц≥й довести ѕоложенн¤
про
≥ндив≥дуальну форму навчанн¤
в загальноосв≥тн≥х навчальних
закладах до в≥дома кер≥вник≥в
навчальних заклад≥в ≥ забезпечити
його виконанн¤.
4. ÷ей наказ та ѕоложенн¤ про ≥ндив≥дуальну
форму навчанн¤ в
загальноосв≥тн≥х навчальних
закладах опубл≥кувати в
У≤нформац≥йному зб≥рнику ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањниФ.
5. онтроль за виконанн¤м наказу покласти на заступника
ƒержавного секретар¤ Ќауменка √.√.
ћ≥н≥стр ¬.√. ремень
ѕќ√ќƒ∆≈Ќќ:
«аступник ƒержавного секретар¤
ћ≥н≥стерства прац≥ та
соц≥альноњ пол≥тики ”крањни ћ.ќ.—олдатенко
ћ≥н≥стр економ≥ки та з питань
Ївропейськоњ ≥нтеграц≥њ ”крањни ќ.¬.Ўлапак
ћ≥н≥стр охорони здоровТ¤ ”крањни ¬.‘.ћоскаленко
«аступник ƒержавного секретар¤
ћ≥н≥стерства ф≥нанс≥в ”крањни ќ.—.яременко
«ј“¬≈–ƒ∆≈Ќќ
Ќаказ ћ≥н≥стерства осв≥ти
≥ науки ”крањни
20.12.2002 р. N 732
«ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥
юстиц≥њ ”крањни
8 с≥чн¤ 2003 р.
за N 9/7330
ѕќЋќ∆≈ЌЌя про ≥ндив≥дуальну форму навчанн¤ в загальноосв≥тн≥х навчальних закладах
1. «агальн≥ положенн¤
1.1. ѕоложенн¤ про ≥ндив≥дуальну
форму навчанн¤ (дал≥ -
≥ндив≥дуальне навчанн¤) в систем≥ загальноњ середньоњ осв≥ти
розроблено в≥дпов≥дно до «акон≥в ”крањни Уѕро осв≥туФ ( 1060-12 ),
Уѕро загальну середню осв≥туФ ( 651-14 ), ѕоложенн¤ про
загальноосв≥тн≥й навчальний
заклад, затвердженого постановою
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни в≥д 14 червн¤ 2000 року N 964
( 964-2000-п ), та ≥нших нормативно-правових акт≥в.
1.2. ≤ндив≥дуальне навчанн¤
в систем≥
загальноњ середньоњ
осв≥ти Ї одн≥Їю з форм орган≥зац≥њ
навчально-виховного процесу
≥
впроваджуЇтьс¤ дл¤ забезпеченн¤
права громад¤н на здобутт¤ повноњ
загальноњ середньоњ осв≥ти з урахуванн¤м
≥ндив≥дуальних зд≥бностей
та обдарувань, стану здоровТ¤,
демограф≥чноњ ситуац≥њ, орган≥зац≥њ
њх навчанн¤.
1.3. ¬≥дносини м≥ж навчальним закладом ≥ батьками або
особами, ¤к≥ њх зам≥нюють, з ус≥х
питань орган≥зац≥њ
≥ндив≥дуального навчанн¤ регулюютьс¤ цим ѕоложенн¤м.
1.4. ≤ндив≥дуальне навчанн¤
зд≥йснюЇтьс¤ у загальноосв≥тн≥х
навчальних закладах (дал≥ -
навчальн≥ заклади) ус≥х тип≥в
≥ форм
власност≥.
1.5. ”чн≥, ¤к≥ навчаютьс¤ ≥ндив≥дуально, Ї учасниками
навчально-виховного процесу
одного ≥з навчальних заклад≥в. ѓх
права та обовТ¤зки визначаютьс¤
«аконами ”крањни Уѕро осв≥туФ
( 1060-12 ), Уѕро загальну середню осв≥туФ ( 651-14 ) та ≥ншими
нормативно-правовими актами.
1.6. ѕ≥дставою дл¤ орган≥зац≥њ ≥ндив≥дуального навчанн¤ Ї:
- за¤ва батьк≥в або ос≥б, ¤к≥
њх зам≥нюють;
- наказ директора навчального закладу;
- погодженн¤ м≥сцевого
органу управл≥нн¤ осв≥тою.
1.7. ѕраво на ≥ндив≥дуальне навчанн¤
мають учн≥:
- ¤к≥ за станом здоровТ¤ не
можуть в≥дв≥дувати навчальний
заклад;
- ¤ким необх≥дно пройти л≥куванн¤ у л≥кувальному
заклад≥
б≥льше одного м≥с¤ц¤;
- ¤к≥ мають високий навчальний потенц≥ал ≥ можуть
прискорено
зак≥нчити школу;
- ¤к≥ проживають у селах ≥ селищах (коли к≥льк≥сть учн≥в у
клас≥ становить менше 5 ос≥б);
- ¤к≥ не встигають прот¤гом двох рок≥в
навчанн¤ у школ≥ I
ступен¤;
- ¤к≥ потребують корекц≥њ ф≥зичного та (або) розумового
(псих≥чного) розвитку (у раз≥, ¤кщо батьки або особи, ¤к≥ њх
зам≥нюють, в≥дмовл¤ютьс¤ направл¤ти дитину до в≥дпов≥дноњ
спец≥альноњ загальноосв≥тньоњ
школи (школи-≥нтернату).
2. ќрган≥зац≥¤ ≥ндив≥дуального навчанн¤
2.1. ƒл¤ орган≥зац≥њ ≥ндив≥дуального навчанн¤ учн≥в, ¤к≥ за
станом здоровТ¤ не можуть в≥дв≥дувати навчальний заклад, кр≥м
документ≥в, визначених у п.
1.6., додаЇтьс¤ дов≥дка, зав≥рена
печаткою л≥карсько-консультативноњ ком≥с≥њ та печаткою
л≥кувального закладу. «д≥йснюЇтьс¤
навчанн¤ за ≥ндив≥дуальним
навчальним планом, затвердженим
директором навчального закладу (у
м≥ру потреби прот¤гом навчального року).
2.2. ≤ндив≥дуальне навчанн¤
учн≥в, ¤ким необх≥дно пройти
л≥куванн¤ у л≥кувальному заклад≥ б≥льше одного м≥с¤ц¤,
орган≥зовуЇтьс¤ на баз≥ найближчого за розташуванн¤м до м≥сц¤
л≥куванн¤ навчального
закладу, визначеного м≥сцевим
органом
управл≥нн¤ осв≥тою, ≥ починаЇтьс¤ не ран≥ше 3-5 дн≥в п≥сл¤ того,
¤к хворий поступаЇ до л≥кувального закладу. ѕри на¤вност≥
у груп≥
5 ≥ б≥льше ос≥б навчанн¤ зд≥йснюЇтьс¤
за груповою формою (у м≥ру
потреби прот¤гом навчального
року).
онтингент таких учн≥в ураховуЇтьс¤
в статистичних зв≥тах тих
шк≥л, де вони навчаютьс¤ пост≥йно та не в≥драховуютьс¤ з≥ складу
учн≥в навчального закладу,
до ¤кого вони зарахован≥.
–езультати виконанн¤ ≥ндив≥дуального навчального плану
та
програм, дос¤гненн¤ учн≥в у навчанн≥ ф≥ксуютьс¤ у дов≥дц≥
(додаЇтьс¤), п≥дписан≥й
директором навчального закладу, ¤кий
орган≥зовуЇ ≥ндив≥дуальне навчанн¤.
2.3. ≤ндив≥дуальне навчанн¤
учн≥в, ¤к≥ мають високий
навчальний потенц≥ал ≥ можуть прискорено
зак≥нчити школу, кр≥м
документ≥в, визначених у
п.1.6, зд≥йснюЇтьс¤ на п≥дстав≥ р≥шенн¤
ради навчального закладу за ≥ндив≥дуальним
навчальним планом,
затвердженим директором навчального
закладу на початку навчального
року (на один р≥к).
2.4. ≤ндив≥дуальне навчанн¤
учн≥в, ¤к≥ проживають у селах ≥
селищах (коли к≥льк≥сть учн≥в
у клас≥ становить менше 5 ос≥б),
орган≥зовуЇтьс¤ за ≥ндив≥дуальним
навчальним планом, затвердженим
м≥сцевим органом управл≥нн¤
осв≥тою (з початку навчального року).
2.5. ƒл¤ орган≥зац≥њ ≥ндив≥дуального
навчанн¤ учн≥в, ¤к≥ не
встигають прот¤гом двох рок≥в навчанн¤
у школ≥ I ступен¤, ¤к≥
потребують корекц≥њ ф≥зичного та (або) розумового (псих≥чного)
розвитку, кр≥м документ≥в, визначених у п.1.6, додаЇтьс¤ р≥шенн¤
психолого-медико-педагог≥чноњ консультац≥њ.
“ак≥ учн≥ можуть
продовжити навчанн¤ за ≥ндив≥дуальним навчальним планом
та
програмами.
2.6. ѕ≥сл¤ зак≥нченн¤ терм≥ну ≥ндив≥дуального навчанн¤ учень
може продовжувати зан¤тт¤ у навчальному заклад≥, учнем ¤кого в≥н
Ї, на загальних п≥дставах.
2.7. ≤ндив≥дуальне навчанн¤
зд≥йснюЇтьс¤ педагог≥чними
прац≥вниками, ¤к≥ мають в≥дпов≥дну педагог≥чну осв≥ту. ѓх
склад
затверджуЇтьс¤ наказом директора навчального
закладу, розклад
навчальних зан¤ть погоджуЇтьс¤
(письмово) з батьками учн≥в.
2.8. ≤ндив≥дуальн≥ навчальн≥
плани складаютьс¤ на основ≥
типових навчальних план≥в, затверджених ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥
науки ”крањни. ќсв≥тн≥й р≥вень учн≥в,
¤к≥ навчалис¤ за
≥ндив≥дуальною формою, маЇ в≥дпов≥дати вимогам ƒержавного
стандарту загальноњ середньоњ
осв≥ти.
2.9. ¬иконанн¤ ≥ндив≥дуального навчального плану
та програм,
дос¤гненн¤ учн≥в у навчанн≥ ф≥ксуютьс¤ в окремих журналах
встановленого зразка.
2.10. ” раз≥ зд≥йсненн¤ ≥ндив≥дуального навчанн¤ за
однотипними ≥ндив≥дуальними
навчальними програмами, учн≥в 1-4-х
клас≥в на окремих зан¤тт¤х можна обТЇднувати в групи чисельн≥стю
не б≥льше 5 ос≥б.
3. ќц≥нюванн¤ навчальних дос¤гнень учн≥в
3.1. ќц≥нюванн¤ навчальних
дос¤гнень учн≥в зд≥йснюЇтьс¤
педагог≥чними прац≥вниками в≥дпов≥дно до критер≥њв оц≥нюванн¤
навчальних дос¤гнень учн≥в у систем≥
загальноњ середньоњ осв≥ти.
«а результатами р≥чного оц≥нюванн¤ та атестац≥њ учн¤м 2-4,
5-8, 10 (11)-х клас≥в, ¤к≥ навчаютьс¤ ≥ндив≥дуально, видаЇтьс¤
табель усп≥шност≥.
3.2. ”чн≥, ¤к≥ пройшли державну п≥дсумкову атестац≥ю,
отримують св≥доцтво про базову загальну середню осв≥ту, атестат
про повну загальну середню осв≥ту зг≥дно з чинним
законодавством.
3.3. «в≥льненню в≥д п≥дсумковоњ державноњ
атестац≥њ
п≥дл¤гають учн≥, ¤к≥ навчалис¤ ≥ндив≥дуально
за станом здоровТ¤
або з ≥нших
поважних причин. «в≥льненн¤
зд≥йснюЇтьс¤ у
встановленому пор¤дку.
3.4. ” раз≥ незгоди учн¤, батьк≥в або
ос≥б, ¤к≥ њх зам≥нюють,
з результатами р≥чного
та п≥дсумкового оц≥нюванн¤
вони можуть
оскаржити њх у в≥дпов≥дному орган≥ управл≥нн¤ осв≥тою у пор¤дку,
встановленому чинним законодавством.
3.5. ”чн≥, ¤к≥ навчалис¤
за ≥ндив≥дуальною формою навчанн¤
≥
мають висок≥ результати у вивченн≥ навчальних предмет≥в, можуть
нагороджуватис¤ похвальним
листом У«а висок≥ дос¤гненн¤
у
навчанн≥Ф та похвальною грамотою У«а особлив≥ дос¤гненн¤ у
вивченн≥ окремих предмет≥вФ, в≥дпов≥дно до ѕоложенн¤ про
похвальний лист У«а висок≥ дос¤гненн¤ у навчанн≥Ф та похвальну
грамоту У«а особлив≥ дос¤гненн¤
у вивченн≥ окремих предмет≥вФ,
затвердженого наказом ћ≥н≥стерства
осв≥ти ≥ науки ”крањни
11.12.2000 N 579 ( z0923-00 ) та зареЇстрованого
ћ≥нТюстом в≥д
19.12.2000 за N 923/5144.
3.6. ”чн≥, ¤к≥ за станом здоровТ¤
не можуть в≥дв≥дувати
навчальний заклад, ¤ким необх≥дно пройти л≥куванн¤ у л≥кувальному
заклад≥ б≥льше одного м≥с¤ц¤, ¤к≥ проживають
у селах ≥ селищах,
можуть нагороджуватис¤
золотою медаллю У«а висок≥ дос¤гненн¤ у
навчанн≥Ф або ср≥бною медаллю У«а дос¤гненн¤ у навчанн≥Ф,
в≥дпов≥дно до ѕоложенн¤ про
золоту медаль У«а висок≥
дос¤гненн¤ у
навчанн≥Ф та ср≥бну
медаль У«а дос¤гненн¤ у навчанн≥Ф,